Grzegorz Urbański

Dyscyplina, a może sumienność?

Podziel się

Dyscyplina

Jakie to słowo wyzwala w Tobie emocje? Dla mnie brzmi nieco opresyjne, ale też mobilizująco. Trochę nakaz, trochę obowiązek.
Przyjemniej wybrzmiewa mi w uszach regularność, zdrowe nawyki, budowanie zasobów, sumienność. Dopóki chęć zmiany traktujemy jako obowiązek, dopóty będziemy szukać czynnika dyscyplinującego. A przecież łatwiej o trwałe zmiany, gdy czujemy flow i przyjemność.

Rób niechętnie

Inna sprawa, że zmiana sama się nie zrobi. Wymaga planu, harmonogramu, choćby w głowie, choć lepiej spisać, bo wtedy uruchamiamy umowę z samą/samym sobą i motywacja wtedy większa. Wymaga też zaangażowania i podjęcia działań, nawet wtedy, a może zwłaszcza wtedy, kiedy deszcz za oknem, kiedy brak ochoty, nuda i ogólnie „nic do mnie nie mów”. Wtedy zasadą wartą rozpatrzenia jest: jeśli nie masz chęci zrób to niechętnie.
No to jak? Nad jaką zmianą chętnie popracujesz? I chętnie umieścisz ją w swoim harmonogramie życia?
Zobacz także
Z czym kojarzymy markę Volvo? A z czym markę Toyota? A Mercedes? Większość respondentów, w przygotowanym przez Europejski Fundusz Leasingowy badaniu, wskazała odpowiednio: bezpieczeństwo, niezawodność, elegancja. Nie oznacza to, że Mercedes nie jest bezpieczny, a Volvo eleganckie. Chodzi o kluczową cechę, która odróżnia jedną markę od drugiej.
Równowaga i statystyka mają wiele wspólnego. Dlaczego? Statystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi. O równowadze wszyscy mówią, ale nikt jej tak naprawdę nie widział. Tak jak psa z 3 nogami.
Szukasz grupy docelowej? Nie znajdziesz! Dlaczego? Bo to nie jest zbieranie grzybów i nie o szukanie tutaj idzie. Jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty, w które wierzysz, które realizują Twoją misję i są zgodnie z twoimi wartościami, to potrzebujesz odpowiedzieć na 3 pytania: czy masz odbiorców, czy liczba odbiorców jest wystarczająco duża, czy są skłonni ci zapłacić.