Grzegorz Urbański

Blog

Cecha Maksymalista dla wyznawcy filozofii lagom, której jednym z głównych haseł jest „good enough”, czyli wystarczająco dobrze, brzmi jak wyzwanie. W takim właśnie położeniu się znalazłem…
Odważnik to narzędzie do pomiaru masy, natomiast odwaga to cecha charakteru pozwalająca nam osiągać cele i przekraczać granice. Zatem… nie ma bezpośredniego związku. Gdybyśmy jednak postawili na szali odwagę i lęk i potraktowali je jako odważniki, wtedy możemy dostrzec, co w naszym życiu przeważa. To tyle w zakresie abstrakcyjnego myślenia na temat odwagi, a co mówi nauka?
Nabywanie nowej umiejętności daje ci dużo energii? Z łatwością zdobywasz nową wiedzę na jakiś temat i orientujesz się w nim? Być może twoim naturalnym talentem jest „UCZENIE SIĘ”. Jesteś wyjątkowo potężna/y! 1 na 33 miliony. Takie są szanse, że ktoś ma takie same mocne strony z #Top5 jak Ty w dokładnie tej samej kolejności według CliftonStrengths czyli Instytutu Gallupa.
Szukasz grupy docelowej? Nie znajdziesz! Dlaczego? Bo to nie jest zbieranie grzybów i nie o szukanie tutaj idzie. Jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty, w które wierzysz, które realizują Twoją misję i są zgodnie z twoimi wartościami, to potrzebujesz odpowiedzieć na 3 pytania: czy masz odbiorców, czy liczba odbiorców jest wystarczająco duża, czy są skłonni ci zapłacić.
Równowaga i statystyka mają wiele wspólnego. Dlaczego? Statystycznie ja i mój pies mamy po 3 nogi. O równowadze wszyscy mówią, ale nikt jej tak naprawdę nie widział. Tak jak psa z 3 nogami.
Z czym kojarzysz markę NIKE? Jakie masz wyobrażenia na temat marki APPLE? O co mówi Ci MONTIS STUDIO? Czy marka to logo? Według Davida Aakera marka to usługa/produkt, osoba, organizacja i symbol. Te cztery składniki stanowią fundament marki, przy czym rzadko występują jednocześnie.
Wziąłem niedawno udział w wydarzeniu, które skłoniło mnie do rozważań na temat zmiany. Wydarzenie wiązało się dla mnie z wyjściem poza strefę, którą lubimy nazywać komfortem. Na początku była obawa czy dam radę. Potem refleksja, czy jest się czego bać. Następnie nadałem większy sens wyzwaniu. A potem zadałem sobie dwa proste pytania: co mnie czeka jeśli to zrobię oraz co, jeśli tego nie zrobię?
Z czym kojarzymy markę Volvo? A z czym markę Toyota? A Mercedes? Większość respondentów, w przygotowanym przez Europejski Fundusz Leasingowy badaniu, wskazała odpowiednio: bezpieczeństwo, niezawodność, elegancja. Nie oznacza to, że Mercedes nie jest bezpieczny, a Volvo eleganckie. Chodzi o kluczową cechę, która odróżnia jedną markę od drugiej.
Trzech marketingowców pracowało nad treściami na profile instagramowe Klientów, których obsługiwała ich agencja. Marek pisał dla międzynarodowego brandu kosmetycznego, promującego krem z formułą anti-age. Basia pisała dla koncernu paliwowego, a Marika dla potentata branży spożywczej, sprzedającego czekolady premium.
Jeśli nie wiesz co to jest ESG, to nie wiesz także przed jakimi wyzwaniami od 2024 roku stanie twoja firma i ty jako dostawca dużych przedsiębiorstw.
Jung wyróżnił wiele archetypów, takich jak m.in. Mędrzec, Opiekun, Władca, Bohater, Buntownik czy Kochanek. Jaki archetyp reprezentujesz i czy korzystasz z niego w komunikacji z otoczeniem?
Dyscyplina. Jakie to słowo wyzwala w Tobie emocje? Dla mnie brzmi nieco opresyjne, ale też mobilizująco. Trochę nakaz, trochę obowiązek. Przyjemniej wybrzmiewa mi w uszach regularność, zdrowe nawyki, budowanie zasobów, sumienność.
Szwecją na poważnie zainteresowałem się, gdy wchodziłem do świata Volvo, globalnej marki, która od lat wyznacza standardy w dziedzinie bezpieczeństwa na drogach. Poznałem wtedy książkę Skandynawski Sekret, która jest przewodnikiem uważnego, rozważnego i zrównoważonego życia. Odkryłem także LAGOM, czyli szwedzką zasadę umiaru, tłumaczoną jako „w sam raz, nie za dużo, nie za mało”.
Sukces to pasja, przywództwo, mindset, służenie innym, sumienność, długotrwała praca, autonomia. To także zdobyta wiedza i refleksja nad nią. Tak odpowiedziałyby podręczniki rozwoju osobistego. Ale czy to wszystko? Jakie znaczenie w tworzeniu sukcesu ma marka osobista?
Jeśli czujesz przygnębienie, to dlatego, że żyjesz w przeszłości. Jeśli czujesz niepokój, to dlatego, że żyjesz w przyszłości. Jeśli czujesz spokój, to dlatego, że żyjesz w teraźniejszości. Czy to naprawdę takie proste? Czy wystarczy być tu i teraz by znaleźć spokój?